14 feil du ikke må gjøre i Google Ads

06.06.23


5 minutter

Vi jobber med Google Ads-kontoer hver dag og er Google Premium Partner basert på resultater og erfaringen med arbeidet i Google Ads. Med bakgrunn i erfaringen fra all tiden vi bruker inne i kontoene har vi satt opp 14 punkter som du bør passe på at din Google Ads-konto ikke har.

Hver Google Ads-konto vil naturligvis være forskjellig, men her har vi samlet punkter som gjelder for (nesten) alle, uansett bransje, størrelse eller produkt.

Hvis du har noen av disse feilene i kontoen din anbefaler vi at du undersøker de og ser på om du skal gjøre noen endringer som kan gi deg bedre resultater.

Feil du må unngå i Google Ads

  1. Ikke bruke riktig samsvarsalternativer, men teste hvor relevant fleksibelt samsvar treffer
  2. Ikke bruke datadrevet attribusjon
  3. Ikke tenke på kundereisen
  4. Være for snever med negative søkeord
  5. For mange budsjettbegrensninger
  6. Ikke ta med Brand-søkeord
  7. Ha for få overskrifter i annonsene, du bør ha minst 3 overskrifter, men helst flere
  8. Lav visningsandel på viktige kampanjer
  9. Glemme å ta med alle språk
  10. Ikke overvåke Søketermer
  11. Søkeord med kvalitetspoeng som er lavere enn 5
  12. Ikke bruke Performance Max-kampanjer (hvis du er nettbutikk)
  13. Stole blindt på anbefalingene fra Google. Noen er bra, men du bør tenke gjennom endringer før du gjør de.
  14. Ikke ha oppdatert annonsene på lenge

Det er selvfølgelig forskjell på hver og en Google Ads-konto, men disse punktene mener vi det er viktig at alle både har kontroll på og ikke gjør feil. Det vil gå utover både resultatene, men det er ganske sikkert at du også betaler mer enn nødvendig.

Hvis du er usikker på om du gjør noen feil på Google Ads-kontoen din, kan du kontakte oss for at vi skal gjøre en gjennomgang og vurdering av kontoen din. Enten om du ønsker å gjøre det selv eller få hjelp fra oss.

Har du noen flere punkter du mener hører hjemme på denne listen setter vi pris på om du kontakter oss slik at vi kan legge de til...

På utkikk etter mer lesestoff?

Meld deg på vårt nyhetsbrev
 
Alle rettigheter reservert 2024