Å vise annonser når noen søker kan være utrolig effektivt om du gjør det riktig. Vi søker stadig mer og søkemotorannonsering i Google og Bing er noe enhver annonsør bør benytte seg av. Riktig utført er dette en svært lønnsom kanal som kan styres ned til hver minste detalj.
Med søkeannonser i Google Ads og Microsoft Ads vises annonser når noen søker etter det du tilbyr eller ønsker å være synlig på. Er du synlig når noen søker etter deg?
Det er flere faktorer som spiller inn for hvordan du kan lykkes med annonser på Google og Microsoft. Men det som er helt sikkert er at det kreves fokus på detaljer, god oppfølging og ikke minst en god nettside.
Felles for alle søkemotorer er at annonsene er tett knyttet sammen med hva det søkes etter. Først når noen har gjort et søk, og det er en annonsør som ønsker å vise annonser, blir annonsene vist. Da bør annonsene være så relevante som mulig til det brukeren har søkt etter.
Hvis du klarer å være relevant i søkene kan du oppnå veldig gode resultater. Noen ganger kan det å være relevant bety å være konkret og spesifikk om et produkt eller en tjeneste. Andre ganger kan det være å løse store problemer eller ha god informasjon om det brukerne leter etter.
Uansett hva du skal annonsere for så er det viktig med en god nettside og at nettsiden annonsen sender brukeren til inneholder informasjon om det søket handler om. Gode nettsider og annet arbeid med søkemotoroptimalisering (SEO) vil også kunne gi gode resultater for organisk søk.