Rapporter er helt sentralt for å vise frem resultatene fra Google Ads, analysere data for å finne ut av hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Før var det tidkrevende å lage rapporter, men nå blir utvalget av forhåndsdefinerte rapporter stadig bedre slik at du raskt kan vise frem resultater og detaljer fra kampanjene dine.
Her viser vi deg hvilke muligheter som finnes og tips til noen rapporter du bør bruke.
Det er selvfølgelig masse data i Google Ads, men ved å bruke rapporter kan du både vise frem og velge hvilken data du vil inkludere utover det som du finner til vanlig.
Øverst i høyre hjørne finner du "Rapporter" som gir deg muligheten til å velge "Forhåndsdefinerte rapporter".
Her finner du en rekke ferdig oppsatte rapporter enten det er søkeord, geografi eller konverteringer du ønsker å se nærmere på.
Som du ser er det en rekke ferdig rapporter som du kan bruke, så også her gjelder det å vite hva du skal se etter å finne data som kan brukes som et besluttningsgrunnlag til å optimalisere.
I et stolpediagram har vi satt opp alle klikk og konverteringer gjennom dagen, og sammenligner en periode med en annen for å se på resultater av det som er gjort.
Vi har også satt opp et sektordiagram som viser fordelingen mellom ulike aldersgrupper og verdien på konverteringer, samt en som viser fordelingen mellom mobiler, datamaskiner og nettbrett.
Mengden data vokser for hver dag og det er fort gjort å gå seg bort i søken etter svar og forklaringer. Trenger du hjelp til å finne de riktig tallene fra annonsering eller i Google Analytics slik at du får grunnlaget til å ta beslutninger basert på data kan vi hjelpe deg. Kontakt oss i dag for en uforpliktene prat.