Tiktok

Tiktok er det mediet i Norge som har økt mest prosentvis det siste kvartalet. Fra april 2022 til juli økte antall brukere på Tiktok fra 965.000 brukere, til 1,7 millioner. Til tross for at plattformen er relativt ny, er mulighetene på Tiktok mange. Tiktok skiller seg ut ved at brukergenerert innhold står i fokus, noe som gjør inngangsbarrieren for bedrifter lav, både organisk og betalt.

Hvem når du på Tiktok?

Til tross for at Tiktok i stor grad retter seg mot en yngre målgruppe, ser vi også tendenser til økt bruk blant de over 34 år. I tillegg kan Tiktok fronte med brukere der 49,5 % ikke har en bruker på Snapchat, og 31% ikke bruker Instagram.

Med andre ord lar Tiktok deg nå ut til en unik målgruppe som ikke befinner seg på andre plattformer. Det er også et av de sosiale mediene som vokser raskest, og stadig flere bedrifter opplever å få gode resultater her.

TikTok-plattformen som annonseverktøy genererer gode resultater, både om du ønsker rekkevidde og konverteringer.

SEO på TikTok

Innholdet på TikTok forsvinner ikke, men er søkbart. Dette gir deg muligheten til å jobbe med Søkemotoroptimalisering (SEO) på TikTok og her er volumene stadig større.

For å lykkes organisk på TikTok er det flere ting du bør gjøre riktig. Du finner alt i dette innlegget om SEO på TikTok - slik lykkes du, men her er de viktigste punktene:

  1. Analyser og finn trender
  2. Inkluder søkeordene i videoen
  3. Bruk riktig musikk
  4. Bruk riktige hashtags
  5. Del på andre plattformer

Hvor mye koster Tiktok Annonsering?

Som i de fleste digitale kanaler kan du i stor grad styre hvor mye penger du vil bruke, men det er en sammenheng mellom kostnader og rekkevidde. Jo mer penger du bruker, jo flere ser annonsen din.

Vi setter sammen med deg et budsjett for din konto og følger opp resultatene blant annet med fokus på kostnadene. Etterhvert som vi ser resultatene vil vi komme med en anbefaling på om du bør bruke mer eller mindre på annonsering. Dette gir deg en forutsigbarhet og trygghet på hvor mye penger du bruker

Kurs og Workshop

Tiktok som annonseringsplattform er i stadig endring og vi bruker mye tid på å holde oss oppdatert på nye muligheter, men ikke Tiktok som annonseringsplattform er i stadig endring og vi bruker mye tid på å holde oss oppdatert på nye muligheter, men ikke minst hva som fungerer best.

Vi er genuint opptatt av å dele kunnskap og holder jevnlig kurs i annonsering på Tiktok i Oslo.

Se oversikten over alle våre kurs her.

Vi tilbyr også skreddersydde workshops innenfor alle våre fagfelt. Kontakt Digital Opptur i dag for en prat om dette eller kom innom oss for en kopp kaffe.

Lurer du på noe?


    På utkikk etter lesestoff?

    Meld deg på vårt nyhetsbrev
     
    Alle rettigheter reservert 2024