Ansatt nummer fire i Digital Opptur er Krister som jobber som Head of Customer Success. Dette er ikke en veldig vanlig tittel, og selv om den burde være enkel å skjønne ut fra navnet, ønsker vi å forklare hvorfor vi har denne stillingen og hva han gjør for våre kunder.
Definisjonen på stillingen er å bygge verdi for kundene og selskapet raskere, basert på data og optimalisering.
En av de viktigste oppgavene er å unngå silo-tankegangen som har vært så vanlig i mange år nå. Silo-tankegang oppstår ofte når oppgaver eller avdelinger kun jobber med sitt spesialområde, uten å tenke eller se helheten.
Hvis du ikke greier å se det store bilde og komme med de beste rådene på tvers av kanaler og muligheter blir det vanskelig å lykkes med digital markedsføring.
Vår Head of Customer Success jobber kanal-uavhengig slik at vi kan gi bedre råd og øke sannsynligheten for nettopp customer success.
Før det kan jobbes med å skape suksess må det ofte etableres en digital strategi hvor det første som må på plass er mål og KPIer. Det er viktig å kunne spore kundene/brukerne fra start til slutt for å kunne identifisere både virkning og effekt av de aktiviteter du gjør for å skape verdi.
Det å finne gode mål og KPIer kan i noen tilfeller være en krevende øvelse, men desto viktigere. Vi jobber tett med våre kunder for å etablere en kundereise og definere hva vi ønsker skal skje gjennom alle faser av kundereisen.
Les også: Hvordan sette opp mål i Google Analytics
Når målene er satt starter jobben med å samle inn data. Noen tall er enkle å samle inn, mens andre data er mer kompliserte å få tak i. Det er viktig med data, men enda viktigere er det med riktig data, for å kunne foreta viktige beslutninger omkring den digitale virksomheten.
Her er det viktig at det gjøres riktig slik at alle har tillit til tallene og stoler på det de viser.
Hva skal du gjøre for å nå målene?
Her hjelper vi deg med å prioritere og benytte de kanalene som gir best resultater, enten det er Facebook-annonsering, Google AdWords, YouTube-reklamer eller noe annet.
Ofte jobbes det med flere kanaler samtidig men med ulike budskap og KPIer. Da skal både budsjett og innsats prioriteres og følges opp.
I tillegg er det ofte et betydelig arbeid med analyse som gjøres for å skape grunnlaget for å ta avgjørelsene om hva vi skal gjøre mer av og hva vi skal gjøre mindre av.
Digital Opptur benytter kjent og bevist metode for å skape verdier for våre kunder. Vi ønsker å gjøre ting enkelt, riktig og effektivt for våre kunder.
Til syvende og siste handler alt sammen om å skape suksess for våre kunder - en digital opptur om du vil. Men at alt dette skjer gjennom en metodisk og analytisk tilnærming som lar seg måle og optimalisere videre.
Ønsker du suksess - eller hjelp med hvordan du kan jobbe smart med digital markedsføring er det bare å kontakt oss for en hyggelig prat.