Video til LinkedIn

Video på LinkedIn vil hjelpe deg med å skille deg ut og kan brukes enten i innlegg eller i annonser.  Innlegg med video gjør det normalt bedre enn innlegg uten.

Her går vi gjennom det som er viktig uansett om du skal gjøre det selv, ønsker litt hjelp fra oss eller at vi skal gjøre alt med filming og annonsering.

Generelt ser vi at videoer som oppleves hjelpsomme og inspirerende fungerer bra på LinkedIn, mens videoer som har et veldig produktfokus ikke gjør det like bra.

LinkedIn ønsker videoer av høy kvalitet og gjerne som er aktuelle i forhold til nyhetsbildet eller fra et bransjearrangement du deltar på, eller vise frem et nytt produkt.

Dette er også en kanal hvor intervjuer kan fungere godt.

Du kan også bygge inn videoer i sponset innhold når du velger videoannonseformat i annonsering på LinkedIn.

Det er flere ting som er viktig for å lykkes med video på LinkedIn. Dette er kanalen som har mindre produktfokus og mer opptatt av både karriere, inspirasjon og nyheter.

  • Vær aktuell i tema og stil
  • Innhold som er verdifullt for følgerne dine
  • God lyd og lys
  • Tydelig teksting

Men kanskje det viktigste er å teste flere videoer, gjerne samtidig og mot samme målgruppe. Da kan vi samle inn data på hva som fungerer slik at vi kan optimalisere og hele tiden lage filmer som fungerer enda bedre.
Start med å tenke gjennom hva du ønsker å oppnå og hvem du ønsker at skal se videoene. Er det følgerne dine eller skal det vises til personer som ikke kjenner bedriften din like godt?

Video på LinkedIn er effektivt som en del av hele markedsstrategien inkludert sponsede artikler og annonser.

Er du usikker på hva slags filmer kan vi hjelpe deg med å utarbeide forslag, eller gjennomføre tester av flere filmer for å se hva som fungerer best. Uansett må videoene oppfylle kravene til LinkedIn.

LinkedIn har en rekke krav til videoene som skal legges ut:

  • Maks filstørrelse: 5 GB
  • Minimum filstørrelse: 75 KB
  • Maks videovarighet: 10 minutter
  • Minimum videovarighet: 3 sekunder
  • Oppløsningsområde: 256 x 144 til 4096 x 2304
  • Størrelsesforhold: 1:2,4 – 2,4:1
  • Bildefrekvenser: 10 bps – 60 bps
  • Bithastigheter: 192 kbps – 30 Mbps

Digital Opptur kan hjelpe deg med både å planlegge, gjøre opptak, etterarbeid og klargjøring av videoene i tillegg til distribusjon av filmene gjennom f.eks. annonsering og digital markedsføring.

Kontakt oss for en hyggelig prat om hva du ønsker og så finner vi sammen ut av hva vi kan gjøre og hvem som skal gjøre hva.

Lurer du på noe?


    På utkikk etter lesestoff?

    Meld deg på vårt nyhetsbrev
     
    Alle rettigheter reservert 2024