Oppdatert for den nye versjonen av Google AdWords.
Kvalitetspoeng er en av de viktigste variablene å følge med på i Google AdWords, og nå har Google gjort det lettere å se både dagens kvalitetspoeng, men også historisk kvalitetspoeng.
Før var det bare mulig å ha én kolonne med din totale kvalitetspoeng for hvert søkeord. Det ga deg et bilde av hvordan søkeordet presterte nå, men sa ingenting om utviklingen gikk opp eller ned.
Nå kan du også legge til disse kolonnene:
I den gamle versjonen av Google AdWords var også disse kolonnene tilgjengelig og vi forventer at de også vil være mulig å legge til i den nye versjonen snart.
Med unntak av Kvalitetspoeng vises de andre på skalaen Over gjennomsnittet, Gjennomsnittlig, Under gjennomsnittet.
Når det når er inkludert historisk kvalitetspoeng kan du følge med på utviklingen for hvert søkeord fra dag til dag.
Det gjør du med å velge Dag under Segmenter i AdWords sammen med kolonnen Kvalitetspoeng historisk. Da får du en oversikt over hvilket kvalitetspoeng for hver dag.
Hvis du ikke har tid til å jevnlig følge med på å og jobbe med å forbedre kvalitetspoengene dine kan vi i Digital Opptur hjelpe deg med dette. Vi vet hva som skal til for å få gode kvalitetspoeng og resultater i AdWords-kontoen. Kontakt oss for en gratis helsesjekk av AdWords-kontoen din.
Ønsker du å lære mer om Google AdWords tilbyr vi jevnlig kurs i AdWords hos oss i Oslo. Meld deg på i dag.
Du kan lese hele blogginnlegget fra Google om kvalitetspoeng her: https://adwords.googleblog.com/2017/05/gain-deeper-insights-with-improved.html