Twitter er en undervurdert kanal. Til tross for at det “kun” er 1,2 millioner norske brukere, genererer plattformen gode resultater dersom man bruker det riktig. Plattformen egner seg godt for raske budskap og høyt engasjement. I tillegg har annonseringsverktøyet gode segmenteringsmuligheter, der både alder, kjønn, interesse og demografi kan benyttes, i tillegg til relevante hashtags.
Twitter har en jevn fordeling av brukere, med høyest vekt i aldersgruppene 18-29 og mellom 40-49 år. Daglig bruk av appen er i størst vekst blant de yngre, mens de over 60 år bruker appen desidert minst.
Som i de fleste digitale kanaler kan du i stor grad styre hvor mye penger du vil bruke, men det er en sammenheng mellom kostnader og rekkevidde. Jo mer penger du bruker, jo flere ser annonsen din.
Vi setter sammen med deg et budsjett for din konto og følger opp resultatene blant annet med fokus på kostnadene. Etterhvert som vi ser resultatene vil vi komme med en anbefaling på om du bør bruke mer eller mindre på annonsering. Dette gir deg en forutsigbarhet og trygghet på hvor mye penger du bruker.
Twitter som annonseringsplattform er i stadig endring og vi bruker mye tid på å holde oss oppdatert på nye muligheter, men ikke minst hva som fungerer best.
Se oversikten over alle våre kurs her.
Vi tilbyr også skreddersydde workshops innenfor alle våre fagfelt. Kontakt Digital Opptur i dag for en prat om dette eller kom innom oss for en kopp kaffe.