Epost

Eposter sender vi hver dag gjør du det riktig kan epost-markedsføring være en svært lønnsom kanal. Men det er minst to helt sentrale faktorer du må få riktig for å lykkes.

Hva er epost-markedsføring?

Epost-markedsføring er det det høres ut som. Eposter med tilbud, annonser eller informasjon knyttet opp mot et mål og KPIer.

Timing og innholdet er to sentrale faktorer for å lykkes. Men får du de riktig kan epost-markedsføring være svært effektivt spesielt fordi kostnaden er begrenset.

Hvem passer det for?

Epost-markedsføring passer ikke for alle bedrifter og det handler spesielt at du må ha et minimum av personer (epostadresser) å sende til.

Kvaliteten på epostadressene påvirkes blant annet av hvordan du har samlet de inn. Er dette personer som ønsker å få epost fra deg, eller har de lagt inn en epostadresse i håp om å vinne noe. Enda verre vil det være hvis du har kjøpt epostadresser (ikke gjør det).

Du må også ha noen innhold i eposten du sender. Her gjør mange feil og resultatene fra epostene påvirkes i stor grad av hvor godt og relevant innholdet er.

Til slutt må du analysere resultatene om hvor mange som åpnet epostene, klikket på en lenke og gikk videre til landingssiden din. Videre må du se hvor mange av disse som konverterte og oppfylte målene du har satt. Disse dataene samler vi normalt i Google Analytics.

Hvor mye koster det?

I utgangspunktet koster det ingenting å sende en epost. Men etterhvert som antall mottakere vokser bør du benytte et spesialutviklet program.

Epostprogrammene hjelper deg å holde styre på epostene, lage nye eposter og ikke minst samle inn data om f.eks. hvor mange som åpner epostene, hvor mange som klikker på en lenke osv.

Epostprogrammene har ulike lisenser som normalt styres av hvor mange du skal sende til og hvor ofte du skal sende. Her kan vi hjelpe deg med å anbefale hvilket epostprogram du bør bruke.

Gjøre selv eller få hjelp

Selvfølgelig kan du sende en epost. Men når antall mottakere stiger og du bør jobbe med segmentering stiger kompleksiteten og hvor mye tid det tar.

Ofte ser vi at du i stor grad lager innholdet som skal være med i eposten, mens vi hjelper til med detaljene rundt oppsett og utsending. Men her er det mange muligheter som vi kan prate nærmere om.

Lurer du på noe?

    På utkikk etter lesestoff?

    Bra søk logo
    Meld deg på vårt nyhetsbrev
    Meld deg på vårt nyhetsbrev
    Alle rettigheter reservert 2022