Visste du at det nå er mulig å opprette en organisk profil for bedriften din på Snapchat? Og dette er bare en av flere spennende nyheter! Her gir vi deg en oversikt over siste nytt fra Snapchat.
Annonsering på Snapchat blir stadig bedre, og mulighetene for bedrifter til å leke seg med uttrykk og budskap blir flere. Snapchat lanserte mange spennende nyheter under Snap Partner Summit i mai i år som det definitivt er verdt å følge med på for oss annonsører!
Her gir vi deg et innblikk i noen av de.
Under Snap Partner Summit 2021 samt Snapchat Norges forrige webinar bet vi oss merke i følgende nyheter og lanseringer:
La oss gi deg en kort forklaring på hva disse nyhetene går ut på.
Snapchat har endelig lansert organiske bedriftsprofiler! Profilene fungerer som et fast tilholdssted for bedrifter hvor de kan samle sitt unike innhold.
Selv beskriver Snapchat profilene som “Din bedrifts hjem på Snapchat.”
Home sweet home! Men hva kan hjemmet fylles opp med?
I bedriftens hjem kan du blant annet legge til høydepunkter som blir værende, dele vanlige stories, og legge inn en eventuell nettbutikk dersom den er lagt opp i Shopify. Det er også mulig å legge til bedriftens linser og/eller AR-opplevelser.
Hvordan finner du frem til en bedriftsprofil? Du finner de for eksempel gjennom:
REMA 1000 og Widerøe er strålende eksempler på bedrifter som allerede er godt igang med å bygge opp sin egen bedriftsprofil:
Her har de lagt inn en samling av stories og linser, og er godt igang med å engasjere sitt publikum og øke sin følgerbase.
Hvordan kan man få profilen til å vokse? Her er noen gode tips..
Du kan enkelt opprette en bedriftsprofil ved å gå inn på Public Profiles under Business i Snapchat Ads.
I og med at bedriftsprofiler på Snapchat er relativt ferskt har man nå en unik mulighet til å være tidlig ute med sin bedriftsprofil, og bli oppdaget organisk på Snapchat. Engasjer kundene dine gjennom innhold som treffer og start med å bygge opp en følgerbase allerede nå!
Trenger du hjelp til å sette opp bedriftsprofil? Kontakt oss for en hyggelig prat.
Visste du at du kan nå 2.6 millioner* i Norge med reklame i Snapchat sin linsekarusell i løpet av en måned?
Dette er bare en av flere grunner til at det er verdt å følge med på utviklingen av AR Innovation Shopping. Og det er heller ikke helt uten grunn at Snapchat velger å satse på AR-opplevelser!
Tall presentert av Snapchat forteller nemlig at…
AR blir også viktigere med tiden. I følge tall presentert av Snapchat sier 95% av Snapchattere at de vil bruke AR like mye eller mer når de handler neste år.
I tillegg blir AR stadig en mer naturlig del av kundereisen, samtidig som det også kan bidra til å løse store utfordringer og øke konverteringsraten.
Hvordan da?
AR gjør det nemlig mulig å prøve på produkter via kamera og kan gi en indikasjon på hvordan produktet ser ut i det virkelige liv. Det kan rett og slett la deg ta del i konseptet, ved at Snapchattere og bedriften blir ført sammen gjennom Snapchat sitt kamera.
Med AR kan du for eksempel prøve på sko, briller og veske - gjerne i ulike farger.
Prada, for eksempel, inviterer deg til prøve på en Prada-veske i ulike farger gjennom Snapchat-kamera.
Videre har vi Gucci som lar deg prøve på flere av sine skomodeller gjennom Snap-kamera. Helt Gucci!
Med andre ord - AR kan rett og slett bidra til å skape en digital opplevelse sammen med merkevaren.
Hvordan kan din bedrift vise frem sine AR-opplevelser?
Lurer du på hvordan du kan komme i gang med AR på Snapchat? Kontakt oss her.
I følge Snapchat bruker over 170 millioner personer scanning på Snapchat månedlig.
Og scanning av produkter med Snapchat-kameraet blir stadig mer effektivt!
På Snapchat’s tredje årlige Snap Partner Summit forteller Snapchat om funksjonen “Screenshop” som gjør det mulig å scanne produkter og få opp anbefalinger på liknende produkter fra hundrevis av ulike merker.
For å scanne på Snapchat holder du kameraet mot ønsket produkt og holder fingeren inne på skjermen.
Du kan for eksempel scanne din favoritt-outfit og få den opp direkte i appen.
Liker du kjolen som venninnen din har på seg?
Scan den med appen og få opp lignende kjoler.
Dette er helt klart en lansering som det er verdt å følge med på for bedrifter som selger fysiske produkter!
En annen spennende nyhet som ruller ut etter hvert er muligheten til å finne show, konserter og restauranter på kartet - og det uten å gå ut av appen!
Les anmeldelser av mat og restauranter.
Finn den neste konserten du vil dra på og tilgjengelige billetter i nærområdet.
...Rett fra Snap-kartet!
Har du noen gang ønsket å lage et filter eller en linse på Snapchat, men vært usikker på hvordan du skal komme igang?
Nå er Creator Marketplace tilgjengelig i Ads Manager, og her kan du linkes opp mot folk som kan skape innhold, for eksempel linsekreatører.
Hvis du ønsker å opprette en linse er det også andre alternativer tilgjengelig. I Lens Web Builder kan du enkelt lage dine egne linser, mens med Lens Studio kan du opprette linser selv på et mer kompleks nivå.
Ønsker du å vite mer om de spennende nyhetene eller annonsering på Snapchat generelt? Kontakt oss her for å ta en prat!
*Snap Inc. Ads Manager 080621