Innhold gir drivstoff til kampanjene dine. Nå hjelper vi deg å fortelle de gode historiene!
Du vet at du trenger gode tekster på nettsidene, i sosiale medier eller i nyhetsbrevet. Men har du folk til å planlegge og skrive innholdet? La oss gjøre det for deg.
I Digital Opptur har vi flere skriveføre innholds-hoder som brenner etter å fortelle din historie.
Innhold er et ord som brukes om mye. Men det er også en viktig ingrediens for å koble drømmekundene dine, så du kan nå det målet du sikter mot! Nå tilbyr vi hjelp med innhold som en del av den digitale oppturen.
–Det som er så gøy med å jobbe med innhold, er at det krever full skjerpings fra begge hjernehalvdelene: Du må være både analytisk og kreativ. Jeg brenner for å finne gullet i en bedrift/organisasjon og hjelpe dem med å fortelle om det på en måte som treffer publikum i både hodet hodet og hjertet, sier seniorrådgiver for innhold i Digital Opptur, Iren B. Hope.
Hope har jobbet med innholdsmarkedsføring, redaksjonelt arbeid og tekstforfatting siden tidlig på 2000-tallet. Nå sørger hun, samt kollega Marcus Saastad Hansen, for innholdsstrategi, publiseringsplaner, tekst og publisering for kunder i Digital Opptur. Marcus er nyutdannet og "oppvokst" i kanaler som TikTok og Snapchat. Han jobber også jevnlig med søkeordsanalyser som danner grunnlag for smarte publiseringsplaner.
Innhold kan være så mangt: artikler, nettsidetekster, innlegg i sosiale medier, bilder, rapporter, e-bøker, tester og quizer og mye mer. Fellesnevneren er at innholdet:
Innhold kan være så mangt. Fellesnevneren er at det underholder og inspirerer målgruppen din og gir kampanjene dine bedre suksessrate.
De fleste seriøse bedrifter investerer i innhold. Det gjør at kravene til kvaliteten på innholdet er høyere enn før. Det er gode nyheter, for ingen har glede av å lese artikler eller se videoer som er venstrehåndsarbeid!
–Som konsumenter utsettes vi hele tiden for påvirkning fra alle kanter. Vi blir fort blinde for reklame, men bare reklame som ikke angår oss. Her er cluet for alle som selger noe: Innholdet vi skaper må treffe de riktige menneskene og oppfattes som relevant. Alt annet er støy, sier Hope.
Det organiske innholdet dere poster på Instagram, Facebook, Snapchat, TikTok, LinkedIn eller andre kanaler må holde en viss kvalitet for å fungere overfor publikum.
Det betyr ikke nødvendigvis at det skal være så polert - men det må ha riktig budskap, stil og stemning. Det er mye å hente på å være konsekvent over tid. Ikke minst har du store fordeler av en strategisk plan som inkluderer alt fra kanalvalg til video-/bildestil og tone of voice.
Innhold spiller en helt avgjørende rolle for å lykkes med SEO. Men hvis du baserer innholdet ditt på analyser og strategi vil resultatene bli mye bedre.
Ofte lager vi en plan for innholdet med basis i en søkeordsanalyse. Dette gjør det lettere å treffe blink, siden vi har data som sier oss noe om hva folk er interessert i.
Alle nettsteder bør også ha kontinuerlig SEO-arbeid på sine tekster, for å passe på at titler, bildetekster og lignende henger på greip - både for søkemotorer og for mennesker.
Godt innhold henger sammen med annonseringen du gjør. For å få best resultater av annonser som sender trafikk til en landingsside, bør teksten, bildene og videoene på landingssiden være gjennomarbeidet og stå i sammenheng med annonsen.
Godt innhold på landingssidene gir altså bedre resultater for annonsene dine.
I tillegg bør selve annonsetekstene være kvalitetssjekket av noen med tekstforfatter-kompetanse.
Vil du ha en opptur med godt innhold kan vi hjelpe deg gjennom hele prosessen.
Vår erfaring hjelper deg til å finne svar på de riktig spørsmålene, prioritere det som er viktigst og ha en god fremdrift - alt sammen basert på analyser og felles mål.
Å investere i innhold er no som vil gi god og langsiktig resultater. Vi kan hjelpe deg med
Ønsker du hjelp med innhold? Ta kontakt med Digital Opptur her.