Hils på Arne - vår nye Head of Social Media

03.11.17


5 minutter

Digital Opptur utvider nå sin kompetanse til å også gjelde sosiale medier. Derfor henter vi Arne Holsen som fra November vil være vår nye Head of Social Media. Arne har flere års erfaring med  å arbeide med sosiale medier, både fra kunde- og byråsiden.

Arne har jobbet med store internasjonale merkevarer som Houghton Mifflin Heartcourt, National Geographic Channel og FOX Norge. Han har også vært med på å bygge merkevare fra et enkelt utgangspunkt som Head of Marketing for IT-startupen Eplehjelp. Arne har tidligere også bakgrunn som nyhetsreporter i NRK.

Med dette styrker Digital Opptur leveransen innen sosiale medier.

- Jeg er veldig fornøyd med å få med Arne på laget i Digital Opptur. Hans erfaring og kompetanse er høyt etterspurt og vil gi oss muligheten til å hjelpe flere bedrifter med å skape verdier digitalt. Sosiale medier er en viktig kanal som blir stadig mer kompleks da mulighetene blir flere. Her skal vi sammen med kundene finne de beste løsningene, sier Erik Storm, eier av Digital Opptur.

Hva vil dine hovedoppgaver i Digital Opptur være?

Jeg vil jobbe mye strategisk sammen med bedrifter. En god digital strategi består både av eide, fortjente og betalte medier. Alle bedrifter er ulike og sitter på ulik kompetanse. Rollen vil derfor variere mye etter hvilke selskap man jobber sammen med.  

I tillegg skal jeg jevnlig holde kurs i sosiale medier både fordi som kan litt og de mer avanserte.

Hva liker du best med å jobbe med sosiale medier?

Det jeg liker best er følelsen når man treffer. Ingen annen plattform gir deg like god innsikt idag på hva som fungerer og ikke. Ingen liker reklame for noe de ikke er interessert i, men alle liker å få svar på sine problemer. Dessuten liker jeg å jobbe med et felt under stadig utvikling.

Selv om digital markedsføring baserer seg på en del grunnleggende prinsipper, byr sosiale medier på helt unike måter å kommunisere og målrette på.

Du har jobbet med både med store små merkevarer. Hva er forskjellen?

Forskjellen er oppsiktsvekkende liten. Størrelsen på markedsbudsjettet har selvsagt mye å si for hvilke ressurser du kan stille med, men responsen fra publikumet er det viktigste. Kan man ikke kommunisere hjelper det ikke med et stort budsjett.

Det gjør jobben til oss som driver med markedsføring utfordrende, men samtidig konstruktiv da man hele tiden har oversikten over hva som fungerer - og ikke minst det som ikke gjør det.

Hva mener du skiller bedriftene som lykkes på sosiale medier fra dem som ikke gjør det?

Strategi. Bedrifter trenger en bevisst plan over hvilke kanaler de ønsker å være på og hvorfor. Min erfaring er at jo mer bevisste bedrifter er jo bedre vil de lykkes. Det betyr selvsagt ikke at man ikke skal prøve og feile, men at man må gjøre det med en et ønske om å oppnå et uttalt mål.

Hva håper du å oppnå i Digital opptur?

Digital Opptur er en nykommer i en spennende bransje. Vi arbeider innenfor et område hvor etablerte sannheter stadig blir utfordret og hvor nye spilleregler preger konkurransen. Samtidig ser vi at markedet på ingen måte er mettet.

Mange bedrifter med en markedsavdeling har merket at de får til mye av den daglige driften selv. Det er kjempebra! Jeg tror ingen konsulenter kan bli bedre kjent med en bedrift enn dem som til daglig jobber med dem selv. Det betyr ikke at mange har behov for bistand til å få et overblikk over den digitale markedsføringen.

I jakten på klikk og konverteringer kan det være vanskelig å se en den store sammenhengen. Det er her vi ønsker å hjelpe på et strategisk nivå, slik at vi sammen kan nå nye høyder.

Ønsker du hjelp med annonsering på Facebook, eller hvordan du skal legge opp sosiale medier strategi er det bare å kontakte oss for en hyggelig prat.

På utkikk etter mer lesestoff?

Meld deg på vårt nyhetsbrev
 
Alle rettigheter reservert 2024