Digital Opptur vokser og starter 2021 med å ansette Mari som senior digital rådgiver. I dette mini-intervjuet kan du bli bedre kjent med Mari og få svar på hvordan 29-åringen med bakgrunn fra både mediebyrå og reklamebyrå skal bli med og bidra til en skikkelig Digital Opptur.
Min viktigste oppgave er å sørge for at våre kunder føler at de får verdi for jobben og pengene som investeres i digital markedsføring. Rett og slett at de får en digital opptur. Samtidig som at kunder alltid skal få svar på faglige spørsmål, og at de kan bruke alle oss som jobber her som sparringspartnere på store og små utfordringer.
Jeg synes Digital Opptur er en engasjerende og inkluderende arbeidsplass, selv om vi for det meste er på hjemmekontor akkurat nå. Her jobber det utrolig dyktige kolleger med et veldig høyt fagnivå, som jeg setter stor pris på. Spesielt når det kommer til faglige diskusjoner, nye oppdateringer i systemene vi jobber i, løsning av utfordringer fra kunder, og at det alltid er rom for å lære noe nytt.
Jeg har en bakgrunn fra både mediebyrå og reklamebyrå, så det viktigste jeg tar med meg er erfaringen med å jobbe med variasjonen av kunder i alle størrelser. Samt hvordan man kan jobbe tettere sammen som digitalbyrå, reklamebyrå og mediebyrå for å løfte kunden på best mulig måte og få til resultater som faktisk betyr noe. Jeg har laget strategier, medieplaner, innhold og optimalisert kampanjer i sosiale medier med budsjetter fra 200 kroner til 2 millioner kroner, så det handler også om å se mulighetene etter ambisjonsnivå og justere seg deretter. Mye er faktisk mulig, selv med lite.
I fjor ble mye snudd litt på hodet og vi ble dyttet inn i en heldigital hverdag, både på jobb og fritid. Deloitte sin rapport, Digital Consumer Trends 2020, viser at mobilen er blitt nordmenns bestevenn og at bruken har økt betydelig (43%) under Covid-19, spesielt blant 18-24-åringer. Koronaviruset har heller ikke satt en stopper for folks handel. Handlevanene har bare blitt dyttet i en mer digital retning og i et større volum.
For 2021 mener jeg at at synlighet online vil fortsette å være ekstremt viktig og nyttig for at en bedrift skal overleve. Det faktum at flere bruker mobilen hyppigere, gir også flere muligheter for å fange kundens oppmerksomhet og være relevant med tanke på hva kunden faktisk søker. Bedriftene må i tillegg også vise frem hvilke tiltak de har gjort under pandemien; kanskje har de startet med hjemkjøring eller take away? Det å jobbe strukturert og langsiktig med e-commerse og netthandel vil også være en viktig del av året som kommer, og fremtiden, når Amazon bestemmer seg for å ta opp konkurransen også i Norge.
Sist men ikke minst tror jeg det er fint å tørre å vise frem det menneskelige aspektet ved bedriften også. En ydmyk og jordnær bedrift som spiller på kundens lag kommer nok litt lenger, i disse tider hvor flere av oss søker mot det trygge.
Digital Opptur er etter min mening det perfekte byrået, de er ikke for store og ikke for små. Folkene som jobber der er veldig hyggelige og snille mot meg som siste tilskudd. Jeg skal heller ikke ta det for gitt at jeg har kommet inn i Digital Opptur, da jeg vet det er mange i mediebransjen som lider akkurat nå med både permitteringer og oppsigelser. Derfor all kudos til sjefen min Erik Storm som tar meg med på laget.