Når du søker etter bedrifter på Google kommer det ofte opp en bedrifts-oppføring med sentral informasjon. Nå blir denne oppføringen enda rikere ved at du kan legge til lenker til sosiale medier.
Din tilstedeværelse på nett er kritisk for enhver bedrift. Den gode nyheten er at Google nå gjør det enda enklere for bedrifter å koble sammen sin online tilstedeværelse. Med den nyeste oppdateringen til Google min bedrift (Google bedriftsprofil), kan bedrifter nå legge til lenker til opp til syv sosiale medier direkte i profilen!
Dette er en fantastisk mulighet for å øke synligheten og styrke merkevarebyggingen. Ved å legge til sosiale medier-lenker, kan potensielle kunder enkelt finne og følge deg på plattformer som Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, TikTok, X (tidligere kjent som Twitter), og YouTube. Dette betyr mer direkte kommunikasjon med kundene og en sterkere digital tilstedeværelse.
Enn så lenge så er linker til sosiale medier bare tilgjengelige i utvalgte områder, og du kan bare legge til én link per sosiale medieplattform. Du kan derfor av og til oppleve å ikke se alle lenkene samtidig. Legg de likevel inn, siden dette kan forandre seg snart.
Her finner du Digital Opptur sin bedrifts-profil.
Vær oppmerksom på at Google kan legge til disse linkene automatisk, så det kan være lurt å jevnlig følge med på profilen din. Du har full frihet til å redigere eller erstatte disse.
Integreringen av sosiale medier i Google min bedrift er et stort steg mot en mer helhetlig digital tilstedeværelse i søkeresultatet. Det gjør det ikke bare enklere for kunder å finne deg på ulike plattformer, men det åpner også for en rikere, mer engasjerende interaksjon med målgruppen din.
Hvis du trenger hjelp med din digitale strategi, eller å få bedre synlighet på Google eller sosiale medier er det bare å kontakte oss for en hyggelig prat.