Stadig flere bedrifter har tatt i bruk Snapchat som annonseringsplattform i sin digitale strategi. Det er smart! Med drøyt 2,4 milloner norske aktive brukere vil kanalen kunne være et godt sted å markedsføre seg på, for de aller fleste bedrifter.
Formatet egner seg svært godt for raske budskap, gjerne tilpasset en yngre målgruppe. Og nå har det blitt enda bedre med nye muligheter til å treffe riktig.
Men Snapchat er fremdeles ung som annonseringsplattform. Sammenliknet med Facebook og Instagram er den en lettvekter å regne, spesielt når det kommer til å velge målgrupper.
Men med to helt nye segmenteringsmuligheter lover selskapet bedre tider, også for oss som liker å skreddersy målgrupper.
Med den helt nye funksjonen vil du fra nå av kunne velge publikum utifra hva slags type sted de befinner seg på.
Selger du is? Hva med å prøve å nå dem som sitter på brygga en varm sommerdag? Eller hva med å annonsere for popkorn og brus for alle som er på kino?
Snapchat vil selv holde katalogen over hvilke typer som finnes løpende oppdatert.
Du benytter deg av funksjonen ved å velge Map under location i publikumsinnstillingene, og deretter skrive inn den ønskede kategorien.
Med denne funksjonen vil du bedre kunne velge lokasjon for publikummet ditt. Har du jobbet med Facebook-annonsering vil dette lyde kjent.
Radius Targeting lar deg selv velge et spesifikt punkt på kartet, og deretter velge en gitt radius rundt punktet. Tidligere har man måttet nøye seg med å velge hele byer, eller distrikter av gangen.
Der man tidligere måtte velge Oslo som kampanjeområde, kan man nå skreddersy sine egne områder der man tror man vil møte sin målgruppe. På tide vil mange si.
Du benytter deg av funksjonen ved å velge Map under location i publikumsinnstillingene, og deretter skrive inn den ønskede lokasjonen.
Trenger du hjelp til å komme igang med Snapchat-annonsering? Ta kontakt her!