Sikkerhetsinnstillinger i Google Ads

19.04.19


5 minutter

Google Ads-kontoen din kan inneholde store verdier og det gjør det viktig å tenke sikkerhet til kontoen. Her går vi gjennom to grep du kan gjøre for å øke sikkerheten til din Google Ads-konto.

Her finner du sikkerhetsinnstillingene

Sikkerhetsinnstilling i Google Ads kontoer

Innstillingene for sikkerheten på Google Ads finner du inder Verktøy > Konfigurasjon > Kontotilgang.

Da kommer du til skjermbildet du ser over, hvor en av fanene handler om Sikkerhetsinnstillinger. Her er det to innstillinger du kan gjøre som vi går gjennom her

2-trinns bekreftelse

Brukere som skal ha tilgang til din Google Ads-konto vil som standard logges seg inn med et brukernavn og passord. Men for å øke sikkerheten kan du skru på 2-trinns bekreftelse.

2-trinns bekreftelse gjør at brukere som skal logge seg inn må bekrefte innloggingen med en kode de får tilsendt på telefonen. Dette gjør at det blir vanskeligere å logge seg inn selv om noen vet brukernavnet og passordet til noen andre.

Det er egentlig ingen grunn til å ikke aktivere 2-trinns bekreftelse da den økte sikkerheten er viktigere enn at det tar et lite øyeblikk lengre å logge seg på.

Google Ads metode for autentisering 2-trinns bekreftelse

Tillatte domener

Det er også mulighet å legge inn en liste over hvilke domener som kan motta invitasjoner om tilgang til Google Ads-kontoen. På denne måten kan du begrense hvilke epostdomener som er godkjent for å få tilgang til kontoen.

Administratorene på kontoen kan oppdatere og vedlikeholde hvilke domener som er tillat.

Hvis du ikke har lagt til domener her kan du oppleve at invitasjoner til brukere ikke blir godkjent, men da vet du også at innstillingen funker.

Sikkerhetsinnstillinger Googler Ads tillatt domener

I tillegg så anbefaler vi at alle brukere velger og bruker sterke og unike passord som ikke er mulig å gjette. Brukernavn og passord bør heller ikke deles for eksempel mellom ansatte, men heller opprette egne brukere for hver.

Hvis du ønsker hjelp med Google Ads eller digital markedsføring er det bare å kontakte oss i Digital Opptur eller melde deg på et av kursene våre.

På utkikk etter mer lesestoff?

Meld deg på vårt nyhetsbrev
 
Alle rettigheter reservert 2024