Displayannonsering er med på å vise frem tilbud og kampanjer til nye kunder og brukere. Her får du mer informasjon om Google Display Network, hvem det passer for og hvor mye det koster. Du kan bruke alle innstillingene i Google Ads til å rette deg mot riktig personer.
Det gir veldig gode muligheter til å bygge målgrupper og teste. Med display-annonsering kan du nå ut med kampanjer og budskap som folk i utgangspunktet ikke vet om eller søker etter. Det gjør dette til en spennende mulighet for mange annonsører.
Google Display Network (GDN) er et stort nettverk av nettsider, mobil app’er og spill. De som eier nettsiden og app’en kan legge ut muligheten for å vise annonser via GDN som gir de en andel av inntektene.
Som annonsør får du da et bredt utvalg av plasseringer du kan vise annonsen din.
Ofte er det vanlig å benytte demografiske data som kjønn, alder, foreldrestatus eller søkeord for å styre hvor og når annonsene dine vises.
Ønsker du remarketing er dette vanlig å gjøre på Display-nettverket til Google. Da kan du vise egne annonser til de som har vært innom nettsiden din.
I Google Display Network er det mulig å vise et bredt utvalg av annonseformater og typer. Hver nettside bestemmer selv hvor store annonser de ønsker å vise, men det er en del standard formater som er mest vanlig.
Det er også mulig å vise tekstannonser i Display-nettverket. I tillegg har det kommet en rekke ulike annonsevarianter som nå er tilgjengelig. Her kan vi hjelpe deg med hvilke formater og typer du bør bruke.
Display-annonsering passer for de som ønsker å kommunisere eller annonsere gjennom bannere eller lignende.
Display-annonsering kan også fungere godt mot eksisterende kunder ved å vise disse et eget budskap eller tilbud som sørger for at de kommer tilbake til deg for mer. På den måten kan du ta vare på kundene dine.
Når du skal sette opp en Display-kampanje i Google Display Network har du flere alternativer for målretting. Det betyr at du må ta et aktivt valg om hvordan du skal nå de du ønsker å nå.
Det enkleste er remarketing hvor du kun retter deg mot de som befinner seg på en av remarketing-listene dine.
Du kan også målrette mot søkeord, bestemte nettsider eller app’er, emner, kjønn, alder, foreldrestatus eller interesser.
Her kan det være lurt å tenke gjennom hvem vi skal si hva til. Er du usikker hjelper vi deg gjerne med riktig strategi og gjennomføring.
Det er flere forskjellige budstrategier og muligheter i Display-nettverket, men det mest vanlig er å betale pr visning og det som heter “Synlig CPM”.
CPM står for pris per tusen visning (cost-per-thousand-impressions). Det betyr at en CPM på 20 gir deg 500.000 visninger for 10.000 kr.
Du kan også kjøre Display-kampanjer på CPC-bud CPA-Mål eller ROAS-Mål.
Vi har jevnlig kurs innenfor de tjenestene vi leverer og du finner hele oversikten over kurs her.
Vi tilbyr også skreddersydde workshops innenfor alle våre fagfelt. Kontakt Digital Opptur i dag for en prat om dette eller kom innom oss for en kopp kaffe.