Social Media days er årets store høydepunkt for enhver some-nerd. Vi har fulgt konferansen gjennom Instagram Story og har her samlet noen av høydepunktene.
Helsesøsteren som på rekordtid har tatt hele Norge med storm delte sine beste tips til hvordan man får suksess på Snapchat.
Hennes viktigste tips var:
Ipsos MMI er analysebyrået som hvert kvartal lanserer siste tall på sosiale medier. Trender og tendenser presentert og analysert. Verdt å legge merke til var at tall for podkast og blogger var inkludert.
Dette var noen av hovedtallene fra undersøkelsen:
Facebooks algoritmeendringer var et selvsagt tema på årets konferanse. Fanbooster fortalte hvilke tiltak alle som jobber med performance må være forberedt på å ta.
Dette var noen av de viktigste poengene:
Ståle Lindblad har laget det geniale verktøyet somestatus hvor du kan analyserer alle postene dine du har publisert på pagen din. Han har selv analysert 553.000 Facebook-poster fra norske bedrifter i 2017 og delte noen funnene.
Blant mange interessante funn har vi disse:
GDPR har på kort tid blitt spøkelse alle i bransjen frykter, men samtidig ikke helt forstår. Torgeir Waterhouse fra IKT-Norge gjorde det hele mye mer forståelig.
Blant annet gav han salen i følgende hjemmelekse:
Forhåpentligvis vet alle dette når GDPR kommer i mai.
Programleder Gisle A. Gjevestad Agledahl fortalte hvordan NRK promoterte sine programmer i sosiale medier uten å bruke en eneste annonsekrone(!). Han har jobbet med å promotere de fleste store programmene fra P3 radaksjonene og delte sine beste tips herfra.
De var som følger:
Lurer du på hvordan du skal benytte deg av alle mulighetene som finnes for sosiale mener? Vi kan hjelpe deg. Ta kontakte med oss her!
Vil du lære mer tilbyr vi kurs i Facebook og Instagram kurs grunnleggende