Forhandlere og e-commerce bedrifter i alle størrelser står ovenfor et nytt press for å tilpasse handleopplevelser. Ifølge globale undersøkelser fra Meta ønsker 52% av brukerne å finne merker eller produkter de aldri har hørt om før på sosiale medier, med Meta selv i bresjen. Det er derfor viktigere enn noen gang å bli oppdaget av nye kunder, hvor Meta selv har kommet langt i prosessen med både automatisering og AI som skal legge til rette for nettopp dette.
Du har kanskje hørt at “Facebook er dødende” og “det er bare de eldre som bruker kanalen!”? Jada, vi har hørt det vi også, men i realiteten stemmer nok ikke dette. Snarere tvert i mot. Faktisk har hele 3,49 millioner nordmenn en profil på Facebook, og 67% av dem bruker plattformen daglig. (Ipsos, 2022)
Når det gjelder salgsverktøy på Meta, er katalogsalg fortsatt kongen. Med Meta sin uslåelige algoritme og utfyllende kataloginformasjon, kan du treffe potensielle kunder med akkurat det de leter etter. Ikke la deg begrense av den vanlige katalogen din, tenk utenfor boksen og bruk de mulighetene Meta tilbyr! Hva med å legge til social proof, dynamisk prising eller kampanje info? Mulighetene er mange!
… Har Meta også lansert et nytt verktøy for annonser for lokalt varelager. Dette vil tillate deg å målrette dynamiske annonser til kunder i nærheten av butikken din, og gi dem tilpassede priser på relevante produkter. Hvis du vil øke salget og bli en lokal helt, er dette verktøyet for deg!
Fremdeles usikker? Hvorfor ikke la oss hjelpe deg med å navigere i Meta og finne de mest interesserte kundene for produktene dine? Ta kontakt med en av våre eksperter og la bedriften din bli synlig på sosiale medier!