Google AdWords kommer jevnlig med anbefalinger på endringer som du kan gjøre i kontoen din. Dette kan være å endre budsjettet, budene, målretting eller søkeord.
Under Anbefalinger-fanen kan du se alle forslagene fra Google. Noen av de er gode, mens andre ikke er relevante nok i forhold til hvordan vi drifter AdWords-kontoer.
Uansett er det helt greit å få forslag, men nå blir forslagene automatisk atkivert hvis du ikke fjerner de.
Det nye nå er at anbefalingene blir aktivert automatisk om du ikke tar de bort.
Det betyr at en rekke kontoer kommer til å få lagt inn en rekke anbefalinger fra Google hvis de ikke har noen som passer godt på kontoen.
Fra 29. april 2018 kan du komme til å se annonseforslag på Anbefalinger-siden, og du kan velge å ta disse i bruk manuelt eller avvise dem.
"Avhengig av kontoinnstillingen dine får du et varsel i AdWords og motta en e-post hver gang vi foreslår nye annonser. Når du mottar et slikt varsel, har du 14 dager på å se gjennom annonsene. Deretter aktiveres de automatisk med mindre du velger å fjerne dem.", skriver Google i en epost.
Det kan være flere grunner til å skru av dette. Vi har skrudd det av fordi vi ønsker å beholde kontrollen og heller vurdere forslagene manuelt. Du kan velge at disse annonsene ikke skal tas i bruk automatisk, i kontoinnstillingene.
Hvis du har en managerkonto, kan du velge bort denne funksjonen for flere kontoer samtidig ved å gå til «Administrasjon» på Kontoer-siden.
Hvis du ønsker å få annonseforslag aktivert, trenger du ikke gjøre noe, men vi har skrudd det av på alle våre AdWords-kontoer og vil anbefale alle å gjøre det samme. På den måten beholder vi kontrollen over hva som legges til eller skrus av, samt oversikt over kostnadene.
Om du har spørsmål om Google AdWords eller ønsker hjelp med kontoen din er det bare å kontakte oss for en hyggelig prat.