For omlag ett år siden ble det kjent at Google jobbet med et helt nytt design på Google Ads. Nå kan Digital Opptur vise deg skjermbilder fra det nye designet på Google AdWords.
Det er nå godt over 15 år siden Google AdWords ble lansert og tjenesten har sett mer eller mindre lik ut i alle disse årene. Dette til tross for at det har kommet til en rekke nye funksjoner og muligherer, vi brukere har endret vaner og brukermønstre, samt at lastetiden ikke har blitt bedre med årene.
Det nye designet er i stor grad tilpasset mobiler og hele navigasjonen er flyttet til en vertikal meny på venstre side.
Det ser ikke ut til å være noen store forskjeller i funksjonalitet, men flere ting har fått ny plassering og rekkefølge blant annet når du oppretter kampanjer. Det betyr at gamle vaner må endres og tilpasses, men inntrykket så langt er at disse endringene i designet ser ut til å være tilpasset de som ikke jobber fulltid med AdWords.
Under ser du noen skjermbilder fra hvordan du blir tatt imot i det nye designet i Google Ads.
Digital Opptur har lang erfaring med rådgivning og drift av Google Ads og har du ønske om hjelp er det bare å kontakte oss her.
Husk å melde deg på nyhetsbrevet vårt for å få tilsendt nyheter og gode tips!