Lager du annonser for Microsofts søkemotor Bing? Da har du nå fått AI-assistenten Copilot, som hjelper deg med tekst, bilder, analyse og administrasjon.
Microsoft Advertising, plattformen som brukes for annonsering i søkemotoren Bing, har nå integrert AI-verktøyet Copilot direkte i plattformen. Dette skal gjøre det lettere enn noensinne å administrere og optimalisere annonser og kampanjer.
At AI/KI har kommet for å bli, er det ingen tvil om. Nå jobber vi med å finne ut hvordan AI kan bidra i arbeidshverdagen. I dette blogginnlegget utforsker vi hvordan du kan bruke Copilot i Microsoft Ads og hvilke fordeler det kan gi.
Men først, hva er egentlig Copilot?
Microsoft omtaler Copilot som din daglige KI-hjelper. Det er en AI-assistent som kan hjelpe deg med alt fra matoppskrifter til quiz-spørsmål og bloggartikler. Det er bare å formulere et spørsmål, og AI-assistenten vil generere et svar.
Svarene du får, baserer seg på innhold som allerede finnes på internett. Så jo mer dette brukes, desto flinkere blir faktisk AI-assistenten.
Når Copilot integreres i Microsoft Ads vil du raskt kunne få hjelp til å finne frem i plattformen, skrive annonsetekster, og til og med generere bilder direkte via Dall-E 3.
Microsoft har allerede brukt AI en god stund. Du har kanskje sett at det har gitt deg anbefalinger og bedre innsikt i kampanjene dine. AI har også vært brukt i automatiske budstrategier. Men med Copilot direkte integrert i Microsoft Ads får du enda mer hjelp:
Hvis du lurer på hvordan noe gjøres eller hvilke muligheter du har i Microsoft Ads, kan du nå enkelt spørre Copilot. Kanskje må du tweake spørsmålet ditt et par ganger hvis du ikke får svar på akkurat det du lurer på, men du trenger ikke lenger bla gjennom minst 3 forskjellige hjelpefiler for å finne svaret.
Copilot bruker blant annet ChatGPT, kombinert med din landingsside og din bedriftsdata, til å generere forslag på titler og beskrivelser som du kan bruke i annonsene dine. Da slipper du å bruke lang tid på å komme på gode tekstelementer, som tross alt er viktige for at søkerne skal klikke seg inn på annonsen din.
Hvis du ikke har noen bilder du kan bruke som bildeutvidelser, kan du nå bruke Dall-E 3 direkte via Microsoft Ads. Fortell hva du ønsker at bildet skal inneholde, og Dall-E 3 produserer det for deg. Her kreves det gjerne spesifikke prompter for at bildene skal bli slik du ønsker, og det tar kanskje noen forsøk før du blir fornøyd. Men blir du god til å vite hva du skal spørre etter, får du også overraskende gode bilder.
Det er viktig å være bevisst på hvilke bilder du mener det er greit å AI-generere. Du bør spesielt være obs på ikke å vise et bilde av et produkt eller en tjeneste som ikke ligner noe på det du tilbyr, da det kan gi falske forhåpninger for potensielle kunder.
Copilot i Microsoft Advertising kan altså gjøre kampanje- og annonseoppsett mer effektivt og hjelpe deg med å skape gode resultater med annonsering på Bing. Det handler mye om å lære seg å prompte (spørre) AI-assistenten på riktig måte og etter de riktige tingene.
Det er også viktig alltid å ha et kritisk øye til innholdet AI-assistenten serverer deg, da det forekommer feil, og tekstene i en del tilfeller rett og slett kan virke “for AI-generert”. Men med en menneskelig touch kan Copilot, og AI generelt, bidra til effektivisering og gode resultater.
Er du interessert i å prate mer om AI i markedsføring, eller trenger du hjelp med Microsoft Ads? Ta kontakt for en hyggelig prat!