LinkedIn har lansert en ny styringsplattform: LinkedIn Business Manager. Hva betyr dette for deg?
Vi har ventet lenge på at det skulle skje noe på LinkedIn. Særlig nå som det er mer og mer aktivitet der inne. På tide at det ble lettere for bedrifter å bruke kanalen mer systematisk!
Den nye styringsplattformen gjør det enklere for organisasjoner å ha oversikt over annonsekontoer og bedriftssider fra ett sted. Akkurat som du kanskje er kjent med fra Meta.
Dette er for øyeblikket en betaversjon, men LinkedIn sier selv at nyheten mest sannsynlig er kommet for å bli.
Du sparer tid på administrative oppgaver ved å bruke Business Manager. Det gjelder både for små og store annonsører.
De viktigste fordelene med den nye LinkedIn Business Manager:
Så tenker du kanskje: “Men jeg har ikke noen undersider, og jeg styrer bare en konto og bedriftsside.” Vel, i fremtiden skal du kanskje samarbeide med noen om organisk eller betalt innhold. Ved å ha Business Manager er det veldig enkelt å gi en partner tilgang uten å faktisk gi dem eierskap eller unødvendige rettigheter til kontoen.
Kort sagt: LinkedIn Business Manager er kommet for å bli, så da kan man vel like greit bare implementere funksjonen først som sist.