Det har kommet en ny funksjon i Google Ads som heter markedsføringsutvidelsen og den hjelper din bedrift med å promotere dine varer og tjenester for eksempel ved årlige merke- og helligdager.
Denne utvidselen passer også godt hvis din bedrift har forskjellige tilbud hver uke og ønsker å fortelle potensielle kunder om ukeskampanjen.
Utvidelser i Google AdWords handler om å gjøre annonsene større. I søkeresultatene - og digital markedsføring - så har størrelsen noe å si. Jo større annonser jo høyere klikkrate vil du normalt få.
Det er flere utvidelser som er lurt å bruke, og nå har det også blitt mulig å legge til en markedsføringsutvidelse.
Fordelen for deg som annonsør er at du kan gi mer informasjon til folk som søker etter produktene og tjenestene du tilbyr gjennom å legge til en utvidelse som sier hvilke anledning kampanjen gjelder.
Markedsføringsutvidelsen oppretter du på samme sted som de andre utvidelsene.
Velg så om du vil legge markedsføringsutvidelsen på konto, kampanje eller annonsegruppenivå. Det gir det muligheten til å styre om dette er tilbud du ønsker å vise til mange - eller noen utvalgte.
Du kan velge faste merkedager eller høytid hvis tilbudet er i en slik anledning. Du kan velge mellom; nyttår, valentinsdag, påske, morsdag, farsdag, Labor Day, skolestart, Halloween, Black Friday, Cyber Monday, jul og 2. juledag.
Tilbudet i utvidelsen kan settes både i prosent og i kroner. Hvis du velger rabatt i prosent trenger du ikke å legge til valuta.
Legg inn en beskrivelse av hva som er på tilbud. Du får hele tiden opp en forhåndsvisning når du jobber i AdWords.
Velg en landingsside som er mest relevant for annonsen. Det vil gi bedre annonserangering og flere konverteringer.
Hvis du har røde roser på tilbud bør du ha en landingsside med alle de forskjellige røde roser du selger (enkle, buketter, etc.), hvis ikke det er en bestemt type rose du annonserer for.
Her legger du inn enten bestillingsbeløp eller kampanjekode.
For eksempel kan kampanjekoden være “morsdag18”. Husk at antall tegn er 15. Slik vil utvidelsen med rabattkoden sammen med rabatt i prosent se slik ut.
Velg så start- og sluttdato for kampanjen. Dette kan være snakk om dager, uker eller måneder; du kjenner din bedrift best og hvordan man bruker utvidelsen vil variere fra bransje til bransje og bedrift til bedrift.
Et eksempel kan være morsdag og kampanjen kan vare mellom 1. februar til 11. februar.
Slik vil start- og sluttdato se ut sammen med rabatt i prosent og rabattkoden.
Utvidelser er med på å gi bedre resultater i annonseringen med Google AdWords, og for mange annonsører vil denne utvidelsen passe godt. Kontakt oss om du har noen spørsmål om utvidelser eller annonsering på Google AdWords.
Har du lyst å bli bedre i AdWords? Da kan du ta vårt nybegynner kurs i Google Ads. Meld deg på her!