Mengden av data og muligheter til å måle og samle inn informasjon blir stadig mer avansert. Men ofte er det begrenset til å se aggregerte og anonymiserte data. Men med LinkedIn sin Insight Tag får du se mer data og informasjon om de som besøker nettsiden din.
For å få tilgang til denne dataen kreves det at du legger ut LinkedIn Insight Tag på nettsiden din. Dette er et lite javascript som du må legge på nettsiden din, helst via Tag Manager eventuelt rett før </body> på nettsidene.
Brukere som er logget inn på LinkedIn - og besøker nettsiden din - vil da bli registrert og du får data på bransje, bedrift, stillingstittel, bedriftstørrelse osv.
Etterhvert som nettsiden din får besøk og trafikk vil det komme data i LinkedIn på de brukere som er logget inn der samtidig som de har besøkt nettsiden din.
Du vil da kunne se informasjon som
Du kan filtrere dataene på både tid og målgrupper som gir deg et innblikk i hvem som besøker nettsiden din.
Jobber du med leads kan det være veldig nyttig å se både hvilke bedrifter som er innom nettsiden din, og om det er selgere eller daglig leder som er innom.
LinkedIn Insight Tag oppsyller kravene til GDPR siden det ikke blir knyttet eller vist noen personopplysninger.
Ønsker du hjelp med innsikt og analyser av nettsiden din, eller hvordan du kan nå ut og skape resultater med digital markedsføring er det bare å kontakte oss.