10 Hurtigtaster Du Bør Kunne i Google AdWords

Å jobbe i Google AdWords kan være svært tidkrevende, men med hurtigtaster jobber du både raskere og mer effektivt.

I dette blogginnlegget ønsker vi å lære deg 10 av våre absolutte hurtigtaster-favoritter for Google AdWords. Målet med dette innlegget er at du skal gå tilbake på jobb og bruke disse snarveiene for å få en enklere hverdag med AdWords.

Finn alle AdWords-snarveiene

Hurtigtast: ?

Hurtigtasten kan være lur å lære seg uavhengig om du jobber med AdWords daglig eller ukentlig. Ved å kun taste inn spørsmålstegnet vil listen over alle AdWords-snarveiene dukke opp (det skjules på samme måte).

Søk og Finn

Hurtigtast: G + T

Når du skal til en bestemt side i AdWords, men du ikke husker hvor det ligger, kan du bruke denne hurtigtasten. Da kommer det opp et søkefelt hvor du kan skrive inn siden eller rapporten som du leter etter. Raskt og enkelt!

Innstillingene

Hurtigtast: G + S

Skal du gjøre endringer i innstillingene kommer du raskt dit med denne hurtigtasten. Her kan du endre kampanjeperiode, budsjett, språk og geografisk målretting.

Anbefalinger

Hurtigtast: G + Y

Hvis du lurer på om du kunne forbedre kontoen din kan du gå direkte til anbefalinger. Her gir Google deg tips og anbefalinger for kontoen din og nylig kunngjorde Google at de vil aktivere anbefalingene automatisk. Noen av anbefalingene er bra mens andre ikke; selv liker vi å ha kontrollen over vår egen konto. 

Oversikt

Hurtigtast: G + O

Denne hurtigtasten gir deg en oversikt over kontoen din. Her kan du se viktige nøkkeltall for perioden du har valgt. Du vil få et overordnet blikk på hvordan kontoen presterer. Vi bruker denne til å se hvordan kontoen presterer denne måneden opp mot forrige måned.

Kampanjeoversikt

Hurtigtast: G + C

For å gå direkte i kampanjeoversikten til kontoen din bruker du hurtigtasten over. I kampanjeoversikten får du en total oversikt over kontoen(e) og kampanjene. Du velger selv velge hvilke tall du vil se på. Nøkkeltall vi ofte ser på er: antall visninger, antall klikk, klikkfrekvens (CTR), kostnad per klikk (CPC), antall konverteringer, konverteringsverdi, kostnad per konvertering og totale annonsekostnader.

Annonsegrupper

Hurtigtast: G + J

For å gå direkte til annonsegrupper bruker du denne hurigtasgten.  Her anbefaler vi at du først velger kampanjen du ønsker å se nærmere på deretter taster inn hurtigtasten slik at du lettere kan optimalisere.  Under annonsegrupper kan du se hvordan dine ulike annonsegrupper presterer og du kan optimalisere deretter.

Annonser og annonseutvidelser

Hurtigtast: G + A

Du trodde kanskje denne hurtigtasten brukes for å få frem Google Analytics, men da tok du feil. Ved å bruke denne hurtigtasten kan du se alle manuelle og automatiske annonseutvidelser.

Annonseutvidelser

Hurtigtast: G + X

Her går du direkte til kontoens annonseutvidelser. Her kan du blant annet segmentere utvidelser på kampanje- og annonsenivå.

Søkeord

Hurtigtast: G + K

Denne hurtigtasten lar deg gå direkte til søkeord. Her anbefaler vi også at du først velger kampanjen du ønsker å se nærmere på for så å bruke hurtigtastfunskjonen.  Hvis ikke får du alle søkeord i hele kontoen.

Konklusjon

Det finnes mange flere snarveier i AdWords. Vi har delt med deg de vi bruker mest og de som vi tror du får mest bruk for. Hvis du ønsker å lære deg snarveien godt anbefaler vi at du bruker hurtigtastene jevnlig mens du arbeider i AdWords.

Hvis du sitter fast eller du nå innser at AdWords må gjøres av noen som sitter i programvaren hver dag, så ta gjerne kontakt. Vi holder jevnlig kurs i Google AdWords i Oslo.