Du kjenner nok til både ?,?,❤️ og ?! Men visste du at de påvirker Facebook-annonsene dine?
Reaksjoner har en lang historie på Facebook. Helt siden Facebooks spede begynnelse har man kunne "liket" innlegg. I 2015 fikk tommel opp selskap av ytterligere 5 andre reaksjoner. Smilefjes, hjerte, overrasket fjes, sørgende fjes samt et illsint ansikt.
Reaksjonene er innført over hele verden og blir daglig brukt 620 millioner ganger!
Reaksjonene er gjort tilgjengelige fra Facebook for å kunne skreddersy freden vår bedre. Ved å reagere sier brukere ifra om hva det er man vil se mer av og hva man vil se mindre av.
På denne måten bremser Facebook annonsene dine dersom man får negative reaksjoner, eller gir dem ekstra rekkevidde om de høster positive.
Av alle reaksjonene er den en som veier tyngre enn de andre. Det er ❤️-reaksjonen. Som annonsør er dette den beste reaksjonen man kan få. Faktisk teller det 6 ganger så mye som en liker-reaksjoner.
I en uttalelse sier Facebook at dette er bare et flere grep de gjør for å kvaliteten på innholdet på Facebook. For alle bedrifter som annonser på Facebook er dette nok en påminnelse om at kravene for å nå igjennom stadig blir hardere.