Google Ads (tidligere Google AdWords) har igjen utvidet tekstannonsene sine til å bli enda større.
Nå har det blitt åpnet opp for 3 overskrifter av 30 tegn hver, samt 2 beskrivelses-felt hver på 90 tegn. Det er altså en økning fra tidligere hvor beskrivelsesfeltet var på 80 tegn.
Med denne økningen vokser Google Ads annonsene betydelig og du kan se et eksempel under på hvor mye større annonsen nå er med en ekstra overskrift og beskrivelse.
Overskrift 3 vises som siste overskrift og kan bestå av opptil 30 tegn slik som de andre overskriftene. Hver overskrift er atskilt fra hverandre med en strek («|»), og på mobilenheter kan den vises på neste linje i annonsen. Det er ikke sikkert at overskrift 3 alltid vises.
Beskrivelsen vises under visningsadressen og kan nå bestå av opptil 90 tegn, som er en økning fra tidligere 80 tegn. Det er også mulig nå med to beskrivelses-felt slik at du får enda mer plass enn tidligere. Det er ikke sikkert at beskrivelse 2 alltid vises.
Vi har fortsatt for lite data til å slå fast hvordan endringen påvirker resultatene, men vi vet fra tidligere at større annonser ofte gjør det bedre. Det betyr at det er mange tekstannonser som nå må oppdateres med disse nye feltene.