Hvor bra er Google AdWords-kontoen din? Og ikke minst hvordan kan du gjøre annonsene og søkeordene enda bedre?
For våre AdWords-konsulenter er dette essensielle spørsmål som preger store deler av dagen. Og vi får stadig flere verktøy og data til å optimalisere for å skape bedre resultater.
Nå har Google lansert en Poengsum i Google AdWords-kontoen som gir det et prosenttall på hvor bra Google mener at kontoen din er. Det er viktig å påpeke at denne poengsummen ser på hvor mange av funksjonalitetene du bruker, og ikke like mye på hvor gode resultater du skaper.
Les også: Google AdWords blir til Google Ads
- Poengsummen din reflekterer hvor godt du har konfigurert og optimalisert søkekampanjene dine. Følg anbefalingene nedenfor for å oppnå bedre kampanjeresultater og en høyere poengsum, heter det fra Google.
Det betyr at det ikke er så vanskelig å få 100 prosent i poengsum, uten at det nødvendigvis gir deg bedre resultater.
Vi anbefaler at du ser på poengsummen som i hvor stor grad du har gått gjennom forslagene fra Google og bruker mulighetene som ligger tilgjengelig som publikum, målretting og budalternativer.
Ønsker du hjelp med å drifte Google AdWords-kampanjene dine er det bare å kontakt oss for en hyggelig prat.