Tekster, videoer, bilder ... Uansett hvor god søkeordsanalyse eller annonsestrategi du har, er det innholdet som til syvende og sist vekker interesse og bygger tillit hos målgruppen din. Lar du alt spille på lag, kan du forvente en opptur!
Alle elsker innhold. Mennesker vil bli underholdt, inspirert og informert. Alt dette kan og bør du gjøre for dine kunder. Her er noen av de innholdstypene vi jobber mest med i Digital Opptur.
Artikler lar deg gå i dybden på et tema, og bidrar til at du får velinformerte kunder. Gode artikler er rett og slett god kundeservice. En artikkel kan lages på mange måter. For eksempel kan en nettbutikk lage inspirasjonsartikler som er krydret med produktbilder, mens for en industribedrift kan det gi mer mening å fortelle om innovasjon eller bærekraftarbeid, for å nevne noe.
Uansett: Artikler med utgangspunkt i en SEO-analyse (søkeordsanalyse) gjør det lettere å treffe blink slik at flere finner deg på nettet.
Mange bruker sosiale medier som oppslagsverk. Det er dit vi går for å bli kjent med en bedrift. Derfor er innholdet i sosiale medier en strategisk viktig del av merkevarekommunikasjonen din, og en sjanse til å få ut produktene eller tjenestene dine til et større marked og bygge opp en engasjert «community».
Vi jobber ukentlig i kanaler som LinkedIn, Snapchat, Facebook og Instagram for å sørge for at relevant, gjennomtenkt og velskrevet innhold kommer ut i verden. De beste resultatene kommer gjerne i kombinasjon av organisk og betalt innhold i sosiale medier.
Dette er tekst som ligger på nettstedet ditt hele tiden. Tekster som Om oss, produktbeskrivelser eller forsidetekst. De skal være «on brand», gi riktig informasjon med få ord, og få leseren til å gjøre det du vil – for eksempel ta kontakt eller bestille noe. Visste du forresten at Om oss ofte er den mest leste siden på et nettsted?
Her er våre beste tips til å lykkes med innhold:
For å lykkes med innholdsmarkedsføring må du først vite hvem du snakker til, hva de er interessert i, og hvor de er. Det hjelper å ha en god søkeordsanalyse i bunnen.
Deretter kan du bestemme deg for hvilke temaer du skal snakke om. Finn gjerne 3-5 temaer som er relevante for bedriften din og interessante for målgruppen, og lag jevnlig innhold til hvert tema.
Velg hvilke kanaler du skal bruke. Det er bedre å være aktivt til stede i to kanaler enn å ha sju spøkelseskanaler.
Hvilket innhold skal bedriften din dele? Morsomme videoer, lange fagartikler, quizer? Det er lov å prøve og feile, men som man sier: Fail fast! Over tid finner du ut hva følgerne dine engasjerer seg mest i, og hva som selger. Følg med på statistikk og gjør analyser ofte for å få strategisk overblikk og påfyll av ideer.
Innhold er kjernen i innholdsmarkedsføring. Originalt, oppdatert og relevant innhold er verdifullt fra et SEO-perspektiv, men gir også massevis av andre bonuspoeng.
Og hva enn som blir din strategi og retning: Sørg for at de som skal skrive innholdet faktisk kan å skrive.
Vil du ha hjelp med innholdet? Ta kontakt med oss, vi hjelper deg gjerne.