Bruk samme overskrift i flere Google Ads-kampanjer

30.08.24


5 minutter

Overskrifter i Google-annonser har mye å si for hvor godt annonsene lykkes. Nå kommer muligheten til å lage en overskrift og beskrivelser som brukes på tvers av flere kampanjer - som en utvidelse. Genialt for deg som har et budskap du vil bruke i mange kampanjer!

Google Ads har lansert en ny funksjon som lar deg legge til både ekstra overskrifter og beskrivelser som utvidelser i annonsene dine. Dette betyr at du kan gi mer informasjon direkte i annonsen uten å måtte endre på den eksisterende annonseteksten, og at du raskt kan vise sentrale tekster i flere kampanjer.

Hva er overskrifter som utvidelse?

Denne funksjonen gir deg muligheten til å legge til opptil tre ekstra overskrifter i annonsene dine.

Disse overskriftene vises i tillegg til den opprinnelige annonseteksten og kan brukes til å fremheve viktige salgsargumenter, promotere spesielle tilbud, eller gi en mer presis beskrivelse av produktet eller tjenesten du annonserer for.

Overskriftene kan planlegges med start og slutt-dato, og du kan inkludere de i flere kampanjer som bruker RSA-annonser.

Hva er beskrivelser som utvidelse?

I tillegg til ekstra overskrifter, kan du også legge til opptil to ekstra beskrivelser i annonsene dine. Dette gir deg muligheten til å utdype informasjonen om produktet eller tjenesten din, og kan hjelpe med å overbevise potensielle kunder til å klikke på annonsen.

Beskrivelser som utvidelse kan være spesielt nyttige for å gi mer kontekst, forklare spesifikke funksjoner eller fordeler, eller klargjøre tilbud og betingelser.

Google Ads overskrift utvidelser på kampanje

Ved å kombinere både overskrifter og beskrivelser som utvidelser, kan du lage mer effektive annonser.

Du har også mulighet til å feste overskriftene og beskrivelsene hvis du ønsker at de alltid skal vises. Alternativt vil de jobbe sammen med de andre annonse-elementene som ligger i kampanjen.

Disse overskriftene og beskrivelsene - som ligger på kampanje-nivå - vil ikke påvirke kvalitetscoren din. Den regnes fortsatt ut på søkeordsnivå.

Hvordan påvirker dette deg?

Ikke veldig mye, men for de som har mange kampanjer, eller felles budskap som kan eller allerede går på tvers av mange kampanjer, kan dette være både tidsbesparende og effektivt.

Vi oppfordrer deg til å utforske og eksperimentere med disse funksjonene i dine egne kampanjer for å maksimere annonseringseffektiviteten. Hvis du trenger hjelp med å implementere denne strategien, ikke nøl med å ta kontakt!

På utkikk etter mer lesestoff?

Meld deg på vårt nyhetsbrev
 
Alle rettigheter reservert 2024