AdWords Express annonser på 15 minutter

Selv om Google AdWords har vært tilgjengelig lenge så er det fortsatt mange bedrifter i Norge som ikke benytter seg av denne kanalen for markedsføring. Nå har Google gjort det enklere for små og mellomstore bedrifter å komme i gang med Google AdWords Express.

Slik fungerer AdWords Express

AdWords Express er laget for å gjøre det så raskt og enkelt som mulig for bedrifter å komme i gang med annonseringen.

Når du starter opp blir du først bedt om å skrive en annonsetekst som skal si noe om hvem du er eller hva du tilbyr av varer eller tjenester.

Deretter velger du hvilken bransje du hører til og setter en grense for hvor mye penger du kan bruke hver måned.

That’s it.

Videre vil Google samle inn og bestemme søkeord, klikkpriser og annonser.

 

Fordeler med AdWords Express

AdWords Express er enkelt å sette opp og krever lite oppfølging. Dette er både fordelen og ulempen.

For mange bedrifter som er ukjent med Google AdWords kan dette være en rask måte å teste effekten og lønnsomheten ved søkemotorannonsering.

Det krever heller ikke at du setter av masse tid til å følge opp kampanjene, men at du stoler på Google finner og viser relevant informasjon fra nettsiden din.

 

Ulemper med AdWords Express

At AdWords Express er enkelt er også ulempen til løsningen. Du overlater i stor grad en rekke små og store detaljer til Google, og mister dermed mye av kontrollen.

Det er også en ulempe at du i mye mindre grad har anledning til å prioritere mellom ulike kampanjer som kanskje har forskjellig pris og lønnsomhet.

Vi ser fordelen med at mindre bedrifter kan komme raskt i gang, men vi er ganske sikre på at de fleste fort vil se begrensningene og ønske mer kontroll. For å lære om innstillingene og oppsett arrangerer vi jevnlig kurs i Google AdWords i Oslo. Meld deg på i dag!

Hvis du er klar til å gå over til Google AdWords og ta i bruk hele spekteret av funksjonalitet kan du kontakte oss for en prat.