Google Ads er en veldig effektiv kanal for å få både besøk og konverteringer. Ved å vise annonser på utvalgte søkeord kan du styre helt presist når du ønsker å vise deg frem og med hvilket budskap.
Google Ads, tidligere kjent som Google AdWords, er en betalt annonseringsplattform som tilhører betal-per-klikk (PPC) modellen, en del av digital markedsføring. Det unike med Google Ads er at det lar annonsører plassere annonser i Googles søkemotorresultater og på deres nettverk av partner nettsteder. Annonsørene byr på bestemte søkeord, noe som gjør at deres annonser vises i søkeresultatene når disse ordene brukes. Dette gir bedrifter muligheten til å vise sine produkter eller tjenester til et målrettet publikum som aktivt søker etter relaterte løsninger, noe som øker sjansene for konverteringer.
Google Ads tilbyr også en rekke forskjellige annonseringsformat, inkludert tekstbaserte søkeannonser, grafiske displayannonser, YouTube videoannonser og in-app mobile annonser. Annonsørene kan styre og tilpasse sine kampanjer med stor detaljgrad, inkludert hvor og når annonser vises basert på geografisk plassering, enhetstype, språk, tid på dagen og mange andre faktorer. Denne høye graden av målretting, sammen med plattformens betal-per-klikk modell, gjør Google Ads til et attraktivt verktøy for bedrifter av alle størrelser som ønsker å optimalisere sin online tilstedeværelse.
Vi har i flere år holdt kurs i Google Ads hvor du får en detaljert innføring og opplæring i hva Google Ads er og hvordan det fungerer. Dette er et populært innføringskurs blant annet fordi vi har små grupper slik at det blir tett kontakt og du får hjelp under hele kurset.
Du vil gjennom store deler av kurset jobbe inne i kontoen slik at du blir godt kjent med Google Ads.
Via kursplattformen Videocation holder Erik Storm flere kurs innen Google Ads. Ønsker du å lære Google Ads via et videokurs kan du enkelt gjøre det og du kan velge mellom følgende kurs
Tilgang til disse videokursene får du gjennom et abonnement, men du kan prøve gratis i én uke. Da har du tilgang til en rekke kurs innen et bredt spekter av temaer.
Kurset holdes i lokalene til Digital Opptur på Epicenter Oslo.
Her er det lyse og fine lokaler som er godt tilpasset å ha kurs.
Kurset starter kl 10:00 og varer til kl 15:00. Midt på dagen tar vi en felles lunsj. Gi beskjed om du har noen allergier.
Datoer for kurs:
For at du skal få mest mulig ut av Google Ads-kurset er det viktig at du tar med
Det er ingen krav til forkunnskaper. Kurset fungerer like godt for de som aldri har jobbet med Google Ads tidligere til de som har jobbet en del med Google Ads fra før.
Det er begrenset antall plasser for best mulig læringsutbytte. Ved for få påmeldte vil kurset kunne bli utsatt til et senere tidspunkt.
Meld deg på kurset i dag.
Meld deg på i skjema under - eller ved å kontakte oss.
Erik Storm er en digital entusiast og selverklært nerd som hjelper bedrifter med søk (SEM og SEO), samt strategi, rådgivning og analyse i den digitale verden.
Erik har i mange år hjulpet store og små bedrifter med digitalisering ved hjelp av de riktige grepene og innsats. Erik er glad i å dele kunnskap, spesielt om digital markedsføring, og han er nysgjerrig på hvordan man kan skape gode kampanjer og resultater. Han holder jevnlig kurs og foredrag og har vært med i styret i Bra Søk siden 2019.