Digital Strategi

Med en digital strategi legger du planer og setter mål for hva du ønsker med din tilstedeværelse digitalt. Dette blir sentralt i arbeidet fremover for å oppnå de målene som er satt.

Med så mange muligheter og en kundereise som stadig blir mer kompleks er det viktig med en god digital strategi.

Sammen kan vi stille de riktige spørsmålene slik at vi setter kursen rett vei og øker sannsynligheten for gode resultater.

Hva er målet ditt?

Vet du hva du vil oppnå? Ofte kan det være vanskelig å sette gode mål og vite hvordan du skal bruke de både i det digitale arbeidet, men også sammen med selskapets strategi totalt.

Vi har lang erfaring med å hjelpe bedrifter med å utforme mål og inkludere de i en digital strategi. Først da kan vi starte arbeidet med å oppnå målene best mulig.

Les mer om Mål og KPIer her

Målgrupper og Kanaler

Når vi vet hva du ønsker å oppnå kan vi starte arbeidet med hvordan vi skal oppnå dette. Sentralt i dette står arbeidet med å finne riktige målgrupper og kanaler.

Målgrupper handler om hvem vi skal snakke til enten ut i fra demografiske data som kjønn og alder, eller modus ut ifra hva de leter etter eller har vist interesse for.

Kanaler handler om vi skal kommunisere gjennom egen nettside, blogg, Facebook, søkemotorer eller noen av de andre stedene vi kan treffe målgruppen.

Ofte er det viktigere hvem vi treffer enn hvor vi treffer de.

Gjennomføring

En digital strategi er i seg selv ikke mye verdt om den ikke settes til arbeid og arbeidet gjennomføres. Her må det lages annonser og annet grafisk materiell som skal brukes ut mot målgruppene og i de ulike kanalene.

Uavhengig av hvor omfattende din digitale strategi er vil det være mange små og store detaljer som skal på plass. Her skapes mye av verdien og resultatene.

Måle og optimalisere

Etterhvert som den digitale strategien publiseres vil data og resultater komme inn. Disse dataene er verdifulle for å måle og analysere hva som fungerer og hva som ikke fungerer.

Hvilke kanaler og målgrupper leverer best i forhold til de målene som er satt? Hva er mest lønnsomt og er det noe som ikke er lønnsomt?

Med utgangspunkt i tallene vil vi optimalisere kampanjer og annonsering med mål om å hele tiden gjøre det litt bedre.

Les mer om Optimalisering her

Lurer du på noe?

    På utkikk etter lesestoff?

    Bra søk logo
    Meld deg på vårt nyhetsbrev
    Meld deg på vårt nyhetsbrev
    Alle rettigheter reservert 2021