Performance marketing

Performance Marketing – eller resultatbasert markedsføring – er ikke noe nytt, men det er fortsatt alt for få som virkelig jobber med fokus på lønnsomhet og resultater.

For oss er det viktig å kunne synliggjøre resultatene som er skapt og ha et tett fokus på at du ikke bruker mer penger enn du tjener. Da er det ikke lønnsomt.

Hva er performance marketing?

Kort fortalt er performance marketing resultatbasert markedsføring som sikter på å maksimere, eller som minimum sikre, lønnsomheten. Det betyr at du må tjene mer penger på markedsføringen enn det koster.

For å vite dette må vi ha tall og data på hvor mye du tjener. Dette kan i enkelte bransjer være komplisert enten fordi du ikke selger noe på nettsiden eller dere ikke samler inn nødvendige data.

Da er det lurt å bruke tid på å sette ambisjoner, mål og KPI-er slik at vi sammen vet hva vi skal styre etter og måles på. Det gjør det mulig å se seg tilbake og gjøre en vurdering på om vi nådde målet eller ikke.

Gjennom en kundereise er det viktig at du setter tilpassede mål slik at du får et riktig bilde på hvordan det presterer.

Så gjør vi mer av det som er lønnsomt – og mindre av det som ikke er lønnsomt.

Les mer om mål og KPI-er her.

Hvem passer performance marketing for?

Performance marketing passer best for de som er opptatt av lønnsomhet og som kan måle verdien gjennom nettsiden.

Nettbutikker og nettsider som ønsker leads og henvendelser har et godt utgangspunkt for å jobbe med performance marketing.

Hvor mye koster performance marketing?

For å jobbe optimalt med performance marketing bør du ha et dynamisk budsjett hvor du bruker litt mer så lenge det er lønnsomt.

Hvis du kan få 3 kroner tilbake for hver krone du bruker, bør du normalt gjøre det.

Dette kan høres vanskelig ut, men det er mest for de som er vant til faste budsjetter over lange perioder. Du vil oppleve en raskere vekst hvis budsjettet ditt kan styres etter lønnsomheten.

Er du usikker på hvor mye du bør starte med eller ønsker hjelp til å legge en plan? Vi hjelper deg.

Lurer du på noe?


    På utkikk etter lesestoff?

    Meld deg på vårt nyhetsbrev
     
    Alle rettigheter reservert 2024