Responsive bannerannonser erstatter eldre typer bannerannonser i Google Ads

Google bytter ut gamle bannere med responsive bannere. Her går vi gjennom hva som endres og hva du må gjøre for å ta vare på kontoen din i Google Ads.

Hva er nytt

I november 2019 starter Google å bytte ut eldre bannerannonser i Google Ads med nye responsive bannerannonser.

Dette kan føre til at bannerannonsene dine ikke lenger blir vist i kampanjer som kjører bannerannonser av eldre type. Unntaket er hvis du også har andre bannerannonser som kan brukes i stedet.

Display-annonsene som byttes ut er

  • smarte bannerannonser
  • eldre dynamiske responsive maler (mal-ID: 491)

Les også: Hvem eier Google Ads-kontoen? Kunden eller byrå?

Hva må du gjøre

For å hindre at bannerkampanjer slutter å vises må du sjekke hvilke bannere som brukes. Men Google hjelper deg med å lage nye annonser.

For at du enklere skal få erstattet de eldre bannerannonsene dine, har vi opprettet responsive bannerannonser for deg med utgangspunkt i reklameelementene du bruker i de smarte bannerannonsene.

Google Ads

De nye responsive bannerannonsene som Google lager er pauset helt til du selv skrur de på.

Så sjekk gjennom annonsene i Banner-kampanjene dine for å være sikker på at annonsene dine er oppdatert og fortsetter å vises også etter november. Ønsker du hjelp med å sjekke annonsene dine eller med å drifte Google Ads kan du kontakte oss for en hyggelig prat.