Facebook med ny måling av organisk rekkevidde

Facebook har oppdatert den organiske rekkevidden for sider slik at den måles i samsvar med betalt rekkevidde for annonser i nyhetsoppdateringen.

Nå må en bruker ha sett innlegget, ikke bare hatt det i nyhetsfeeden sin for at det skal telle. Dermed blir det bli en mer nøyaktig sammenligning av betalte og organiske innlegg for siden din.

De fleste vil også oppleve at den organiske rekkevidden nå blir noe lavere.

Facebook tilbyr nå en graf for å se hvordan rapportering av organisk rekkevidde er endret fra den tidligere til den nye målingen slik som du ser under her:

Ny måling av organisk rekkevidde på Facebook

Slik beregnes organisk rekkevidde på Facebook

Den nye definisjonen av organisk rekkevidde teller antall personer som har fått et ubetalt innlegg vist på skjermen sin.

Tidligere gjaldt organisk rekkevidde når et ubetalt innlegg ble plassert i nyhetsoppdateringen til en person, uansett om det ble vist på skjermen eller ikke.

Slik påvirkes Facebook-siden din

Facebook sier at dette ikke endrer hvordan innleggene dine distribueres, eller hvem som ser og engasjerer med dem.

– Dette er en oppdatering av måten vi måler organisk rekkevidde på, som kan føre til endringer i tallene som rapporteres for siden din. Det kan for eksempel hende at den organiske rekkevidden minsker, forklarer Facebook.

Ønsker du hjelp med organisk rekkevidde eller betalt annonsering på Facebook er det bare å ta kontakt med oss i Digital Opptur.