Data og tall blir stadig viktigere og Digital Opptur retter nå enda mer fokus på hvordan data kan hjelpe kunder med å oppnå bedre resultater og innsikt.

Mens noen ser tall og koder, ser andre løsninger og forståelse! Digital Opptur fortsetter veksten med å ansette Stian Instebø som Chief Technology Officer (CTO). Med sterk teknisk kompetanse vil Stian bidra med å skape gode resultater for våre kunder, i tillegg til å sikre gode prosesser internt.

– Vi er veldig glad for å kunne sette enda mer fokus på teknologi og bruk av data i digital markedsføring sammen med Stian. Hans kompetanse tar oss et viktig steg i en retning som jeg er helt sikker på at kommer til å hjelpe alle kundene våre også, sier Erik Storm som er daglig leder i Digital Opptur.

I dette innlegget vil du bli bedre kjent med Stian, få svar på hva som driver han, og hva han kan bistå med.

Stian, hvem er du og hva har du gjort før du startet i Digital Opptur?

Jeg har alltid hatt en brennende interesse av teknologi, og hvordan teknologi kan gjøre alles hverdag enklere, samt benyttes til å bedre treffe med annonsering. Ingenting er verre en upersonlig og dårlig reklame som følger deg.

Etter studie ble jeg ansatt i Google, hvor jeg videreutviklet Nordiske byråer / kunder sine tilstedeværelse på Google Ads.

Parallelt med utdannelsen min, har jeg mye kunnskap innen Frontend/Backend, Apps, PWA (Progressive web apps) og API’er for å nevne noe. Å kunne kombinere den tekniske forståelsen med strategier og prosesser er et must, ettersom det vil bli mer og mer fokus på den tekniske “ikke synlige” biten av digital markedsføring i fremtiden.

Hva er din viktigste oppgave i Digital Opptur? 

Min viktigste oppgave vil være å benytte teknologi til å pushe grensene på hva som er mulig å oppnå innen markedsføring, prosesser og automatiseringssendringer. 

Og ikke minst, tilrettelegge for innsamling av god data, ettersom vi er “Data-driven”.

Hva kan du bidra med hos Digital Opptur?

Jeg tror jeg vil kunne bidra med å videreutviklet selskapet, kundene og mine kollegaer. Det er viktig for meg å ha et godt fagmiljø på kontoret, hvor vi kan diskutere og komme frem til nye muligheter og løsninger.

Hva er det beste rådet du gir bedrifter når det kommer til digital markedsføring? 

Det beste rådet til bedrifter er å ha en verktøykasse som passer deg og din bedrift uansett om du jobber i en stor eller liten bedrift.

Sett opp salg og -kommunikasjonsløp ovenfor eksisterende og potensielle kunder, og se på API’er som er en ting som har kommet for å bli *hint hint*

Har du noen gode tips til å holde seg faglig oppdatert? 

Det er mange muligheter for å holde seg oppdatert, men jeg liker å melde meg på diverse nyhetsbrev fra leverandører som Google, Microsoft og Facebook. 

Det er også nyttig å delta på webinarer og diskusjoner. Bli med i grupper og forum på nett for å stille spørsmål og finne svar. Jeg er for eksempel med i Digital Opptur sin Google Ads gruppe på LinkedIn.

Hva er det beste med å jobbe i Digital Opptur?

Folkene! Utrolig hyggelige og dyktige kollegaer, samt utrolig interessante prosjekter er nok det beste med å jobbe hos Digital Opptur. Ellers så har vi god lunsj, fine lokaler og fantastiske tøfler.
Hvis du trenger hjelp med APIer, bruk av data til markedsføringen din eller å få hjelp til å spore KPI’ene dine riktig, er det bare å kontakte oss her for en hyggelig prat.