blogg 14 feil du ikke må gjøre i Google AdWords

Vi jobber med Google AdWords-kontoer hver dag og med bakgrunn i erfaringen fra all tiden vi bruker inne i kontoene har vi satt opp 14 punkter som du bør passe på at din AdWords-konto ikke har.

Hver AdWords-konto vil naturligvis være forskjellig, men her har vi samlet punkter som gjelder for (nesten) alle, uansett bransje, størrelse eller produkt.

Feil du må unngå i AdWords

  1. Ikke bruke riktig samsvarsalternativer
  2. For mange søkeord i samme annonsegruppe
  3. Ikke tenke på kundereisen og attribusjon
  4. Være for snever med negative søkeord
  5. For mange budsjettbegrensninger
  6. Ikke ta med Brand-søkeord
  7. Bare én annonse i hver annonsegruppe
  8. Lav visningsandel
  9. Glemme å ta med engelsk språk
  10. Ikke overvåke Søketermer
  11. Søkeord med kvalitetspoeng som er lavere enn 5
  12. Ikke bruke Google Shopping (hvis du er nettbutikk)
  13. Samme bud på alle enheter
  14. Ikke ha oppdatert annonsene på lenge

Det er selvfølgelig forskjell på hver og en AdWords-konto, men disse punktene mener vi det er viktig at alle både har kontroll på og ikke gjør feil. Det vil gå utover både resultatene, men det er ganske sikkert at du også betaler mer enn nødvendig.

Hvis du er usikker på om du gjør noen feil på AdWords-kontoen din, kan vi utføre en Helsesjekk av AdWords for deg helt gratis. Da får du en status og oversikt over hva som er bra og hva som bør forbedres.

Ønsker du å lære mer? Meld deg på et Google AdWords kurs her!

De som har gått på Google AdWords-kurs hos oss i Digital Opptur får en grundig innføring i hva som er viktig å tenke på og hvordan du unngår å gjøre feil i kontoen din som går utover både resultatene og lønnsomheten.

Har du noen flere punkter du mener hører hjemme på denne listen setter vi pris på om du kontakter oss slik at vi kan legge de til…