LinkedIn passer ypperlig til å bygge en merkevare sin posisjon og gjør det mulig å nå ut til spesifikke bransjer og stillinger. Plattformen er svært effektivt dersom du ønsker å markedsføre deg mot B2B-markedet eller for å nå dine ideelle kunder.
Du kan enten engasjere ditt nettverk gjennom din private profil eller bedriftens profil.
Bygg et nettverk med din private profil og nå dine kontakter med innleggene og artiklene som du legger ut.
Med en egen bedriftsprofil, derimot, kan du promotere innhold eller ledige stillinger. Sett opp kampanjer og velg mellom ulike annonseformater og målsettinger.
På LinkedIn er det mange muligheter for annonsering med alt fra promotering av poster, videovisninger, besøk til butikk og nettside og merkevarebygging. Du kan også annonsere med mål om å få flere jobbsøknader eller andre typer konverteringer.
Annonsen sin relevans og kvalitet vil være med på å påvirke antall visninger og hvor mye du til slutt betaler.
Det er også viktig med korrekt oppsett av måling og sporing slik at du får riktige tall i f.eks Google Analytics og kan analysere effekten av annonseringen.